fbpx

facebook ads of google ads?wat is optimaal ?

Facebook ads of Google ads?wat is beter voor mij zaak?

Op een podcast met een bekende mma vechter en green beret (een special eenheid in de Amerikaanse leger)werd een vraag gesteld. 

Wat is beter?een navy seal of een green beret. 

Na een korte pause kwam de antwoord “beter in wat?” 

Heel vaak word een gelijk aardige vraag gesteld in All in Ads  tussen account managers en klanten. 

Wat is beter? Facebook of google? 

Waar moet ik mijn beperkte budget insteken? 

Voordelen van google 

  • Intentie van de gebruiker: Gebruikers op Google Ads zijn actief op zoek naar informatie of producten gerelateerd aan jouw advertentie. Dit maakt de kans groter dat ze converteren. 
  • Nauwkeurige targeting: Google Ads biedt meer gedetailleerde opties om je doelgroep te targeten op basis van zoekwoorden, interesses, demografie en online gedrag. 
  • Snelle resultaten: Google Ads kan snelle resultaten opleveren, doordat je advertenties direct worden getoond wanneer mensen zoeken naar relevante zoekwoorden. 
  • Meerdere advertentieformaten: Google Ads biedt meerdere advertentieformaten, zoals tekst-, display- en videoadvertenties. Hiermee kan je je doelgroep op verschillende manieren bereiken. 
  • Geavanceerde analysetools: Google Ads biedt geavanceerde analysetools, waarmee je de prestaties van je campagnes nauwkeurig kan meten en optimaliseren. 
  • Geen minimale besteding: In tegenstelling tot Facebook Ads, heeft Google Ads geen minimale besteding. Je kan dus beginnen met een klein budget en je bestedingen geleidelijk opvoeren naarmate je resultaten ziet. 

Voordelen van Facebook 

  • Groot bereik: Facebook heeft meer dan 2 miljard actieve gebruikers, waardoor je een groot bereik kunt behalen met je advertenties. 
  • Lage kosten per klik (CPC): De CPC op Facebook Ads is doorgaans lager dan op Google Ads. 
  • Visueel aantrekkelijke advertenties: Facebook Ads biedt de mogelijkheid om visueel aantrekkelijke advertenties te maken met afbeeldingen, video’s en carrousels. 
  • Gerichte targeting: Facebook Ads biedt gedetailleerde targeting-opties waarmee je je doelgroep kunt targeten op basis van interesses, demografie, online gedrag en zelfs lookalike-audiences. 
  • Engagement: Facebook Ads biedt de mogelijkheid om interactie met je doelgroep te stimuleren, doordat mensen kunnen liken, delen en reageren op je advertenties. 

Hoe weet ik wat goed is voor mijn bedrijf? 

Eerst bekijk wie uw product gaat kopen? 

Oud of jong? Oude mensen zijn meer actieve op facebook , jonge mensen op Instagram. 

Kan ik mensen overtuigen om mijn product te kopen of zijn mensen specifiek opzoek naar dit? 

Bevoorbeeld :i k ben opzoek naar een lootgieter in mijn buurt, dit is heel specifiek. 

Dan is google uw plek. 

Belang van testen 

Het is een spijtig realiteit van digital marketing maar “money talks”in digitale marketing. 

“If you ain’t got no money, take yo’ broke ass home” are actually from the song ” Glamorous 

Het belang van testen kan niet worden onderschat. 

Bent u niet zeker wat het beste is voor uw. 

Verspreid uw budget in twee, draai de ads en zie wat het meeste geeft. 

Dit gaat uw meer geld kosten maar dan heeft uw die data voor de toekomst en dan weet u definitief wat voor u goed is. 

Maar wat als mijn budget beperkt is en ik moet kiezen. 

Hier is een tip. 

Zoek u concurrentie op en ga naar https://adstransparency.google.com/?region=BE 

Voor google en https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=political_and_issue_ads&country=BE&media_type=all 

Voor facebook. 

Daar kunt u zien welke ads uw concurrentie draait. 

Als u ziet dat uw concurrentie op een platform meer ads hebben dan een ander dan weet u waar het geld zit. 

Ben jij op zoek naar meer marketing tip?volg ons op Facebook

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top